måndag 16 februari 2009

Jag begriper ingenting

Men man är väl för gammal... I morse såg jag ett par intressanta inlägg på TV. Först var det fildelningsanhängare som uttalade sig i den pågående rättegången. Han menade att man gör upphovsmännen en tjänst! Hoppsan, hur kan man göra dem en tjänst genom att ta bort deras rätt att tjäna pengar på sina verk! Jag begriper inte men tröstar mig med att jag inte tror att fildelarna heller gör det. Det verkar vara ett hopplöst fall.



Sedan visade man en gammal klottrare som kommit in på Konstfack och gjort något som han kallade för konst när han totalförstörde en tunnelbanevagn. Till på köpet fick han medhåll av en gallerist och en konstkritiker. Den senare påstod till och med att det kanske inte hade hänt. Hur lågt får man sjunka för att få publicitet?

Dagens aforism:

"I moralen räknas endast avsikten, i konsten endast resultatet" Henry de Montherlant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar