tisdag 24 mars 2009

Lite mera om fattningsförmåga igen

I morse såg jag på burken ett av dom mest patetiska försvarstal jag sett. LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin fattade inte att vi visst fattar varför hon var med och fattade beslut om tokhöga arvoden i AMF. Vi fattar att om hon fattat rätt beslut skulle det kanske komma att fattas en del i hennes egen saftiga arvodespåse. Hon fattar inte att hon också blivt en girigbuk. Det jag inte fattar är också hur man kan sitta på en sådan post som hon och inte fatta någonting. Eftersom jag ibland inte heller fattar undrar jag var man kan anmäla mig för att få ett så fattningsfritt jobb och tjäna så ofattbart mycket pengar.
När jag skrivit detta konstaterar jag att jag på många ställen kunnat byta ordet fatta mot förstå, om ni förstår vad jag menar...

Dagens aforism:
"Det viktigaste i skådespelandets konst är ärlighet. När man väl har lärt sig att spela ärlig - då har man lyckats." Samuel Goldwym

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar