onsdag 30 december 2009

Inflytande

Folk kan vara bra taskiga. Här har man suttit och skrivit över 80 bloggar och tänkt att nu har man väl gjort avtryck i historien. Och vad händer? Jo, man får en statistik som viasr att man förmodligen är Sveriges minst inflytelserika bloggare.

Fast skämt åt sidan som frukthandlarn sa. Nu trodde jag väl inte riktigt det heller om sanningen ska fram. Varken jag eller mina åtta läsare tillhör väl dom mest inflytelserika i samhället och egentligen skriver jag ju mest för att bli av med lite frustrationer rent allmänt så här på ålderns höst. Min målsättning nästa år får därmed bli att komma över till tvåsiffrigt antal läsare och skulle det bli flera så gör väl inte det heller någonting...

Egentligen har jag rätt många nyårsönskningar som jag skulle vilja torgföra men jag nöjer mig med en förhoppning. Jag vet att jag ofta är sarkastisk mot politiker som många gånger också är värda det. Min förhoppning är att någon uppfinner en hörapparat åt dem som gör att dom tvingas ta in i sin hjärna vad deras motståndare egentligen säger och låta det stanna där. Sedan skulle samma apparat tvinga dem att bemöta påståendet utan förvanskning och förvrängning.

Tänk vad mycket blajbabbeltid det skulle spara och vilken nåd att stilla bedja om vore det inte inför den kommande valrörelsen!

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag alla mina åtta läsare!

Årets sista aforism:

"Vi lovar i enlighet med våra förhoppningar och håller i enlighet med våra farhågor" Francois de la Rochefoucauld

2 kommentarer:

  1. GOTT NYTT ÅR! på dej Roffe

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År till dej GammelRoffe o UngGerd
    Mona p Perka

    SvaraRadera