torsdag 6 januari 2011

God fortsättning

Det hör till god ton att önska alla sina vänner god fortsättning på det nya året. Alltså gör jag det. Men hur blir det då? Eftersom jag börjar bli en gammal grinig gubbe tror jag inte att det blir så mycket bättre. Jag hade tänkt göra en lista på sådant som jag tror blir bättre men hittade inte mycket så jag kör vidare på gnällstuket men lovar att jag skall säga till om det blir någon ändring.

Dom senaste dagarna har vi fått uppleva två ickepositiva nyheter. Först var det chefen för Vattenfall som med ett hånleende satt i rutan och förökte förklara varför man inte får fart på kärnkraftverken. Jo, därför att man tjänar mycket mera på vattenkraften! Och ingen i regeringen bryr sig.

Sedan försökte Saab förklara varför man bara sålt hälften så mycket bilar som man lovat. Hälften så mycket av vad som var ett minimum för att få Saab att gå runt och ändå tror man på en framtid. Vuxna människor som tror på tomten! Vad sysslar dom med? Lägg ner!

Bara några rader om två av mina "favoriter", Facebook och Zlatan. Jag tycker mig se vissa tecken på att Facebookanvändarna nu börjar fatta att man inte kan sitta flera timmar om dagen
och förstöra värdefull tid med ett fullständigt meningslöst blajande. Det skulle kunna vara årets positiva nyhet - en förnuftigare användning av FB.

Vad gäller Zlatan funderar jag på att starta en vadslagningsgrupp (kanske på FB...) om Zlatan tvingas lämna Milan redan efter denna säsong eller senast nästa. Som överallt annars där han varit börjar tydligen hans lagkamrater även i Milan att ledsna på divan.

Slutligen till Miljöpartiet. Nu får ni se till att ert snack om global uppvärmning snart börjar gälla över Sverige!

Sa, jag god fortsättning?

Årets första aforism:
"En optimist är som regel någon som inte är tillräckligt informerad" John B Priestley

1 kommentar:

  1. Zlatan, Saab och Frank Andersson = 3 viktiga hörnstenar som vårat vackra land vilar på!

    Mvh Stefan "Knäckebrödsmaskinisten" Bergström

    SvaraRadera