tisdag 13 oktober 2009

Ny svensk förbundskapten i fotboll

Många är spekulationerna i media om vem som ska ta över efter Lars Lagerbäck. För min del har det klarnat betydligt efter dom senaste dagarnas kommentarer av Zlatan Ibrahimovic:

- Danmark har inte spelare som klarar att spela 4-3-3, därför vinner vi
- Allsvenskan håller alldeles för låg nivå
- Landslaget är inte på samma höga nivå som Barcelona
- Norge skulle ha kunnat vara bra om dom haft Lagerbäck som förbundskapten
- Inter hade inte många spelare som kunde avgöra - underförstått, förutom mig
- Ronaldo är den mest komplette spelaren jag sett - underförstått, efter mig.

Sverige ligger just nu i gärdsgårdserien internationellt sett. I Sverige har vi ofta spelande tränare i gärdsgårdserierna.

Mitt förslag blir därför att vi utser Zlatan till spelande förbundskapten för Sverige!

Dagens bevingade ord:

"Hela bollen måste ligga stilla" Ralf Edström



1 kommentar:

  1. Detta är allt för komplicerat för dig Gammel-Roffe men faktum är ju att Rosengårds Zidane har rätt på varje punkt. Trädgårdsmästaren har också en poäng även om du, Liston, Robert Perlskog och Stefan Bergström anser att endast halva bollen måste ligga stilla

    Mvh Tore Skogman

    SvaraRadera