söndag 4 oktober 2009

Upphinnandeolyckor

Dags för en ny vända om dessa idioter till bilförare som inte kan hålla avstånd till framförvarande fordon. Så gott som varje dag hör man på radion om förare som orsakat långa köer och stopp på motorvägen när man legat och slickat stötfångaren på framförvarande bil i 120 km/tim, eller legat och kryssat mellan filerna i samma farter.
Ordet hjärndöd har verkligen fått en mening hos dessa förare. Förmodligen har dom inte heller så mycket hjärna att dom fattar hur dom leker med döden både för sig själva och medtrafikanterna.

I vägtrafikförordningens 3 kap. 2 § står: "Avståndet till framförvarande fordon skall anpassas så att det inte finns risk för påkörning om det saktar in eller stannar. Avståndet skall också anpassas så att andra trafikanters omkörning underlättas"

Mitt förslag:
Ta bort försäkringsersättningen för dom som orsakar sådana olyckor! Då kanske man kan få trafikdårarna att tänka efter lite åtminstone.

Dagens aforism:
"Ju mindre hjärna man har i huvudet, desto mera plats finns det för dumheter. Zarko Petan

2 kommentarer:

  1. Kära gammelroffe... ditt inlägg får mig att tänka på min egen bilkörning. Ha,ha,ha jag säger inget mer. Du... jag har en idé om att vår underbara släkt ska träffas den 5 december o ha knytis. Va tror du om det? Kram på dig från Hultan

    SvaraRadera
  2. Är det Carina Hult som skriver? Du verkar ju vara en mycket bra person. Menar du att du inte håller avstånd till bilen framför dig? Varför gör du inte det, i så fall?

    Danne

    SvaraRadera