söndag 13 juni 2010

Offside

Jag vet inte hur många av mina tio läsare som gillar fotboll men några vet jag. Som gammal fotbollsdomare har jag sett dom inledande matcherna i VM och ser mig redan nu nödsakad att komma med ett radikalt förslag:
Slopa offsideregeln!
Jag har varit inne på det förut och säger det igen. Det skulle minska en stor del av irritationsmomenten och spelstoppen och bidra till en roligare och öppnare fotboll. Jag vet att det låter vansinnigt och aldrig, åtminstone inte under vår livstid, kommer att genomföras men visst skulle det vara intressant att prova?
Dessutom skulle vi slippa Robert Perlskog i TV4 som verkar ha byggt upp hela sin kommentatorskarriär på att kommentera, enligt hans mening, felaktiga offsidedomslut.

Dagens aforism:
"Vad är det som gör fotboll så tilltalande? Att man får se 22 människor slita och släpa? Att man under tiden får vråla och skälla ut domaren och att man under ett par timmar inte behöver vara hemma? Guy Levevre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar