måndag 4 oktober 2010

Demokrati

Jag följer regelbundet fullmäktigesammanträdena i min hemkommun och trodde att jag i den församlingen upplevt bottennivån i demokrati, d.v.s pajkastning och en debattnivå på ren sandlådenivå. Inte minst okynnesutnyttjandet av parlamentariska rättigheter som t.ex. voteringar på absolut nonsensnivå



Igår blev jag varse att det spridit sig upp på riksdagsnivå. Jag antar att dom flesta såg eller hörde om cirkusen i riksdagen när det skulle väljas talmän. En fullständigt häpnadsväckande uppvisning i hur man kan sabotera demokratin.



Var snäll och räck upp en hand alla som tror att

- en riksdagsman skolkade av misstag

- en riksdagsman råkade gå på toaletten mitt under en röstning av misstag

- en riksdagsman råkade rösta fel av misstag



Om man nu vill oskadliggöra SD så föreslår jag omval så att vi slipper vara med om den här cirkusen i fyra år framåt.

Dagens aforism:
"Demokrati är det samhällssystem där Du säger vad Du tycker och gör som Du blir tillsagd" Gerald Barry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar