fredag 29 oktober 2010

Modebloggar

Jag har en kollega i bloggsfären som känner sig lite avundsjuk på alla modebloggar där unga knappt skrivkunniga tjejer har tiotusentals läsare och tjänar pengar som gräs på annonserande sponsorer.
Jag vet inte hur många läsare han har. För min del har jag passerat 15-talet och det är klart att man känner en viss avund men samtidigt måste man vara realist. Vem fan vill läsa, än mindre sponsra en 68-årig föredettting med minimalt klädkonto.

Fast tanken slog mig när jag för ett tag sedan på Dressmann inhandlade ett antal tröjor, lurad av reklamens "köp 3, betala för 2". Det var V-tröjor med det klassiska och i mitt tycke snygga s.k. golfmönstret på framsidan. Jag antar att det är välbekant, alltså med stora olikfärgade, snedställda rombiska rutor på framsidan.

Jag gav mig iväg på båtkryssning med PRO med mina tröjor. Första kvällen på dansen räknade jag till åtminstone femton likadana tröjor! Det är inte lätt att imponera ens på PRO-damer med sådan klädstil. Jag tror till och med att dom hade svårt att se skillnaden på oss femton överhuvudtaget.

Dagen efter tänkte jag att jag till förmiddagsbingon åtminstone skulle ta och byta till en annan färgsammansättning på min tröja. Det var bara det att förmodligen hade dom andra femton också köpt 3 för 2 på Dressmann och kommit på samma tanke...

Nu funderar jag på om jag ska ta och ringa till Dressmann och höra om dom kan tänkas vara med och sponsra min modeblogg?

Dagens aforism:
" Det vi själva går klädda i är modernt. Det andra går klädda i är omodernt" Oscar Wilde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar