onsdag 21 april 2010

Hulliganernas nya läktakultur

Läktarproblemet på fotbolls- och ishockeymatcher blir alltmer obegripligt. Häromdagen hörde jag en dam i ansvarsfull och påverkbar ställning (jag utelämnar avsiktligt hennes namn) uttala sig i radion.
- Dagens idrottsarenor är inte anpassade efter den nya läktarkulturen, sade hon.

Först trodde jag att jag hört fel men sedan förstod jag att hon måste ha ramlat ner från någon annan planet. Hon menade alltså på fullaste allvar att man skall bygga arenor där idioter inte skall kunna kasta ner mynt och snusdosor på en hockeyis, pissa på folk på läktarsektionen nedanför eller kasta saker i huvudet på fotbollsmålvakter.
I samma veva sammankallades det femtioelfte mötet i Stockholm där bl.a. landshövdingen lovade att nu skall man ta i med hårdhandskarna.
Alla som tror att det blir någon skillnad, för femtioelfte gången, räcker upp en hand.
Hur mycket mera ska detta läktarpack få förstöra innan man fattar att det bara finns en lösning.

Förbjud dem att sätta sin fot på läktaren!

Dagens aforism:
"Hån är dunsterna från små hjärtan" Alfred Tennyson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar